MakananTips Jimat

6 Oven Murah dan Berkualiti dengan Harga yang Sangat Berbaloi! Semuanya Bawah RM140 Je!

Oven Ketuhar Murah Bajet Bawah Harga RM140

Sudah menjadi impian setiap suri rumah untuk memiliki dapur yang lengkap, dan antara perkakas dapur yang mahu dimiliki oleh ibu-ibu adalah ketuhar ataupun oven. Ketuhar ni bukan saja boleh digunakan untuk membakar kek dan kuih-muih, tapi ia juga boleh digunakan untuk memanggang, yang ternyata jenis makanan yang lebih sihat daripada makanan bergoreng.

6 Oven Murah dengan Bajet Bawah RM140!

Tapi tak semua dapur di Malaysia ni dilengkapi dengan oven. Mungkin ia disebabkan tak banyak masakan kita yang perlu gunakan oven. Ataupun ramai suri rumah yang menganggap harga oven ni mahal dan tak mampu dimiliki untuk kita-kita yang dalam golongan B40.

Tapi sebenarnya, korang boleh dapatkan oven berkualiti dengan harga yang mampu milik! Bawah RM140 pun boleh dapat! Di bawah ni, kitorang senaraikan jenama-jenama oven yang mempunyai harga mampu milik:

Panaletrik Electric Oven 20L JK20A (RM89.99)

Dengan isipadu 20L, ia sudah mencukupi untuk membakar atau memanggang apa-apa jenis makanan. Oven ni mempunyai elemen pemanas yang diperbuat daripada besi tahan karat, jadi bolehlah ia digunakan dalam tempoh yang lama.

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • 20 Liters
  • Power: 1380W
  • 60 minutes switch off timer
  • 100° – 250° temperature selector
  • 4 stages heating selector
  • Stainless steel heating elements
  • Perfect for grilling, baking and toasting
  • Accessories: Baking tray, Wire rack, Tray handle
  • Gift Box Dimension (mm) : 469 x 343 x 320
  • Malaysia 3 Pin Plug
  • 1 Year Warranty 

Ya betul, korang dapat 1 tahun jaminan waranti! Kalau berminat, boleh membelinya di SINI.

UM 28L FH-EOS28A Electric Oven (RM139)

Oven ini mempunyai isipadu 28L, bermakna lebih besarlah ruang yang boleh digunakan untuk membakar biskut. Dilengkapi dengan 4 tiub pemanas tahan karat, jadi tak lama pun oven ini untuk dipanaskan!

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • Model : FH-EOS28A
  • Voltage :  220-240V, 50/60HZ
  • Power    :  1500w 
  • Capacity : 28L
  • Heating tube :  4 Stainless steel heating tube
  • Temperature control :   100~250°
  • Timer :  0-60 Minutes and automatic ringing
  • Function : 3 Heating Function selection
  • Accessories : 2 x Bake Tray & 1 x Grill Rack & 1 x Tray Handle

Setakat ni, ini oven paling besar dengan harga murah. Nak beli boleh tengok di SINI.

Pensonic 23L Electric Oven PEO-2305 (RM108)

Siapa je tak pernah dengar jenama Pensonic kan? Semua pun tahu perkakas elektriknya berkualiti belaka. Oven ni bukan saja boleh digunakan untuk membakar, tapi untuk toast dan grill pun boleh.

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • 60 minutes timer with chime
  • up to 250℃
  • Automatic shut off
  • Function selector for lower, upper & both heater
  • Toast, grill & bake
  • 4 pcs stainless steel heating element
  • S.S handle and door glass holder & control panel
  • 220-240V
  • 50/60Hz
  • 1500W
  • 23L
  • Bake tray x 1, wire rack x 1, tray handle x 1
  • Weight : 6.8 kg

Jenama terkenal pastinya barang spare parts atau nak baiki pun senang kan. Jika berminat, boleh cuba beli di SINI.

KHIND Electric Oven 23L OT23B (RM106.88)

Sama seperti Pensonic, oven KHIND ni pun ada fungsi untuk toast dan grill, selain daripada fungsi membakar. Selain tu, ia juga mempunyai fungsi memanas yang berbagai, dan korang boleh set sendiri masa nak gunakannya nanti.

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • Suitable for Bake, Toast and Grill
  • 60 Minutes Timer with Bell Signal
  • Temperature Control up to 250°C
  • Versatile Heat Source Selection
  • Voltage : 220-240V ~ 50/60Hz
  • Power : 1380W
  • Capacity : 23 Litres
  • Box Dimension : 497 X 365 X 320mm
  • Colour : Black
  • Warranty : 2 Years

Ini ketuhar yang lama jaminan waranti dia iaitu 2 tahun! Kalau rosak memang tak rugi sebab dapat baiki free dalam 2 tahun. Nak beli tengok di SINI.

Kelen Munoz Electric Oven – Red (23L) KMOV20R (RM124.88)

Kalau korang mahukan kelainan, bolehlah beli oven ni! Biasanya badan ketuhar akan mempunyai warna hitam saja, tapi ketuhar daripada Kelen Munoz ni mempunyai badan yang berwarna merah. Pasti boleh jadi pop of color dalam dapur korang nanti!

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • 01 series luxury panel
  • 60 minutes timer with bell ring
  • 70~230 degree temperature adjustment
  • 4pcs stainless steel heating element, with 2 independent thermostats
  • 3pcs luxury control knobs & handle
  • 4 functions buttons:
    • Off
    • Upper heating
    • Lower heating
    • Upper & lower heating
  • Voltage: 220~240V/50~60Hz
  • Power: 1200W
  • Capacity: 20L

Cantik kan? Kalau suka, korang boleh membelinya di SINI.

Pensonic Oven 23L Batik Series PEO-2304B (RM139)

Satu lagi pilihan lain untuk korang yang mementingkan estetik. Ketuhar ni adalah keluaran istimewa Pensonic yang meletakkan corak batik pada badannya!

Antara ciri-cirinya yang lain adalah:

  • Voltage : 220-240V
  • Frequency : 50/60HZ
  • Power : 1500W
  • Capacity : 23L
  • 60 minutes timer with chime
  • Adjustable temperature control
  • Automatic shut off
  • Function selector for lower, upper & both heater
  • Toast, grill & bake
  • Bake tray, wire rack, tray handle
  • Weight6.8 kg
  • Dimensions : 53 × 39 × 37 cm

Dah lah cantik, murah lagi kan? Apa lagi kalau nak beli, tengok dekat SINI.

Selain daripada ketuhar, air fryer juga boleh menjadi tambahan yang bagus untuk dapur korang! Kalau nak tahu senarai jenama air fryer dengan harga yang berbaloi, korang boleh baca di SINI!

Ikuti Kami

Anda Mungkin Minat

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *

Back to top button